4 dagen aan boord

Donderdag 27 oktober: Dag 1 Het afscheid was zwaar, maar dat hoort er bij. Echt lieve cadeautjes gekregen van iedereen. Ik ga iedereen echt heel erg missen, maar ik ga hier zeker van genieten :) Mijn hut (hut 8) heeft samen met hut 7 en 9, wacht van 8 tot 12. Het is zegmaar AM en PM. Opzich wel chille tijden, alleen moeten wij 2 keer afwassen en we moeten het middageten maken. We eten 's middags warm. Maar verder is het wel chill. De boot beweegt best wel, maar ik voel me nog niet misselijk. Er hebben al wel mensen overgeven :p Het bewegen van de boot is best wel lekker als je in bed ligt xd Verder hoefden we nog niet veel te doen. Vrijdag 28 oktober: Dag 2 Gisternacht hadden we van 8 tot 12 wacht, en dat was best wel leuk. We hebben de zeilen gehesen. Dat was best wel leuk om te doen. Wel zwaar maar echt leuk. De wacht die ons moest aflossen kwam te laat, dus we gingen pas om half 1 naar bed en we moesten die ochtend om half 8 aan het ontbijt zitten. Eigenlijk begint het ontbijt om 8 uur, maar onze wacht begon om 8 uur en dan kunnen we niet eten, dus moesten we eerder ontbijten. Tijdens de wacht mocht ik een stuk sturen. Dat is echt super super leuk! Je draait aan het roer en dan zie je het schip gewoon bewegen in de richting waar jij heen wil. Ja, dat was echt super leuk! :D Veder in de wacht heb ik eten gemaakt :) Nu hebben we vrij zegmaar. We keken net Pirates Of The Caribean. En we kwamen er achter dat het best wel nep is op dat schip xd Haha ja dat was wel leuk! Tot nu toe nog niet echt iets verder meegemaakt. Zaterdag 28 oktober: Dag 3 Vandaag had ik keukenploeg, samen met Sietske, Coen, Merwin en nog een paar mensen. Sietske en ik hebben echt de hele dag de afwas gedaan, na de lunch hebben we de hele keuken schoon gemaakt. Op eigen initiatief !! :p Later op de middag hebben we nog broodjes gebakken. De eerste waren echt mislukt, ze leken op gekrompen hersens. Merwin vond ze meer om drolletjes lijken xd. Ik ga nu de andere broodjes uit de oven halen. :) Zondag 29 oktober: Dag 4 We zijn gisteren in de haven van Cherbourg aangekomen. Dat is in Frankrijk. We zijn hier omdat er bijna geen wind staat en de wind die er staan komt uit het zuidwesten en we moeten naar het zuidwesten :p dus dat werkt niet helemaal. We hebben gisteravond een hele vieze horrorfilm gekeken: The Collector Echt een ranzige film.. Maar het was wel gezellig, We zijn net Cherbourg in geweest. Er was niks open omdat het zondag is, maar in de Mac hadden we gratis Wifi. Dat was wel fijn, even mail gecheckt en op Twitter gezeten. Ik ben echt super schor! Mijn stem slaat de hele tijd over. Het lijkt wel of mijn stem in NL is gebleven xD want thuis ben ik nooit schor ;) We hebben nu internet maar het is erg sloom... Dus ik hoop dat het wil posten. Zometeen krijgen we onze eerste Spaans les. Tja dat moet ook gebeuren. Veder is er niet veel gebeurd. Kus Anna

Janny Takkenkamp

Nog even gekeken.Leuk om je te volgen.Morgen krijg ik een stuk uitt de volkskrant van een kennis.Het gaat over jullie.Tante Frouwk had foto,s van jullie op een site besteld.Ik probeer het ook.Het kost 8 euro.Als het niet lukt vraag ik je vader wel.De keel maar spoelen met zout water,dat helpt en drop eten.Gelukkig dat je nog geen zeeziekte had.Je weet,een groene appel !!! Dag hoor.Oma

Manon

Heey Anna, wat leuk om te horen wat je allemaal doet haha je bent dus in Frankrijk :p . Het lijkt me zwaar die wachten en het afwassen, koken enzo mr ja het hoort er ook allemaal bij. Het lijkt me wel gezellig daar aan boord van wat ik lees, films kijken enzo en dan ben je aan boord van een schip dus dan is het zeker wel grappig als je een film als Pirates Of The Carabean kijkt
haha! Gelukkig nog niet zeeziek mr dat komt waarschijnlijk nog wel....succes :( haha :p
dikke kus Manon

Myrte

heee anna!!

Haha, het klinkt best wel leuk en grappig:) Klinkt echt heel gezellig allemaal en jullie reizen best snel, ik wist niet dat je nu al bij Frankrijk zou zijn. Het is zo te horen best hard werken, logisch dat je nu nog geen school hebt. Gelukkig heb je geen last van zeeziektedat heb ik een beetje heel irritant. Wel leuk dat je films kunnen kijken, doe je dat dan gewoon op een laptop ofzo? Ik zal je nog wel even een mailtje sturen:) Heel erg veel plezier!!

XxxxxxxxxxxxxxxxMyrte

Anna wondergem

Hey Anna,
Wat een mop die Zuidwesten wind! Jullie kunnen niet weg dus. Nou ja de macdonalds in cherbourgh biedt je toch een wi fi? Kun je daar lekker gebruik van maken.
En bevalt het een beetje aan boord? Hard werken? Veel nieuwe dingen te leren? Ik hoop dat het je goed zal gaan en veel nieuwe ervaringen op gaat doen! Have fun and take care, groet van Anna