Doei Cherbourg! Op naar Brest!!

Maandag 31 oktober: Dag 5 We moesten vandaag een zelf een rondleiding maken van een thema in Cherbourg. Ik zat bij Yke Andrea Floris en Evie, alleen Evie had keukenploeg dus die moest in de keuken blijven. We zijn eerst naar de VVV geweest, bleek dat ze daar geen Engels spraken dus daar schoten we ook niks mee op. We hebben een kaart van Cherbourg gepakt en een foldertje over de parken want we hadden besloten om het over de parken van Cherbourg te doen omdat Cherbourg veel parken heeft. We hebben daar 2 uitgekozen. Dat hebben we in de Mac Donalds voor bereid en toen moesten we Sacajawea rondleiden. Het ging wel goed alleen waren we even de weg kwijt geraakt :p. Dinsdag 1 november: Dag 6 Vandaag hebben we onze eerste les dag gehad. Tja, het was opzich wel leuk alleen we deden niet zo veel. Beetje bespreken wat iedereen voor methode had en waar je was enzo. We hebben deze lesdagen nu omdat we hier aan land liggen niks te doen. De schooldagen zijn van 8 tot kwart over 6. Dus best wel lang. Gisteravond mochten we tot half 11 de stad in, toen hebben we gevoetbald en Merwin ging nog even socializen met een paar Franse jongeren die daar ook stonden. Maar goed, we mochten vanavond dus weer en toen zijn we naar de Mac gegaan. Echt, volgens mij gaat heel Cherbourg tegelijk om 9 uur naar de Mac Donalds, want het was echt mega mega druk! We stonden echt een half uur in de rij. Maar uiteindelijk had ik m'n cola xD. Nou toen hebben we daar nog gezeten, en dat was wel gezellig. We hebben toen we thuis kwamen (rond half 10/kwart voor 10) nog een slechte horrorfilm gekeken, The Spirit Trap, nou opzich wel een leuke film maar het is een beetje apart :p. Woensdag 2 november: Dag 7 Vandaag was het zegmaar het tegenovergestelde van gisteren, gister had de helft school en de rest klusjes enzo. Dus ik had vandaag weer keukenploeg... Nouja het was wel gezellig. Veel afgewassen. Vanmiddag hebben Sanne, Daisy, Evie, Tess en ik navigatie les gehad, dat was wel leuk. Iedereen krijgt dat hoor alleen niet allemaal te gelijk. We eten vanavond Pasta Bolognese, best wel lekker, maar we gaan zo eten dus ik moet nu even de tafel dekken. Zo tafel gedekt en na het eten even afgewassen. We zitten nu weer in de Mac, voor de Wifi :p We mogen vandaag een half uur later thuis komen omdat we morgen weer weggaan uit Cherbourg, we gaan naar Brest, dat is volgens mij best een grote stad :) Het is 24 uur varen en dan liggen we daar anderhalve dag ofzo en er komt dan een depressie (regen en storm zegmaar) dan komt er 2 dagen goede wind en dan zijn we Frankrijk voorbij en dan wordt het weer ook beter en komt het helemaal goed :D Ze hebben geregeld dat er in Brest een Natuur/Wiskunde leraar aan boord komt en dat is echt heeeeeeeeeeeeel erg fijn!! :) Want gister tijdens en lessen merkte ik wel dat ik een uitleg enzo nodig had. Nou nou druk dagje vandaag. Ik ga proberen over 2 dagen in Brest weer een Mac te vinden en dan weer wat te posten, en als dat niet lukt zie ik jullie weer op Tenerife!! Dikke kus uit Cherbourg! Anna PS. Hier is het filmpje van RTV Noord van School At Sea(ik kom er ook in voor xD) http://www.youtube.com/watch?v=2_VYBusC0Jo

Hanneke Boersema

Hoi Anna,

Fijne voorzetting van je reis, tot in Brest.

xxx Mama

tqante frouwk

leuk te lezendat het goed gaat /de Mac is jullie favoriet denk ?heel veel groeten tante frouwk

frouwkoden schuur

gaat goed lees ik /heel veel leuke dagen /ookstuderen natuurlijk

Ron, Karin & Gwen

Hee die Anna,
Nou dat gaat wel goed zo te lezen. Heel veel plezier en we blijven je volgen. Als je terug bent kunnen we mooi een familiedag organiseren en een boot huren. Dan ben jij de schipper, Afgesproken?

Jorien (RTV Noord)

Hoi Anna,

Leuk dat je het filmpje hebt gevonden! Vind je 'm leuk geworden? Ik hou zo nu en dan je blog in de gaten, vind het nog steeds erg gaaf wat jullie doen. Geniet er van!

Groetjes, Jorien van TV Noord

Myrte

Heeee anna,

Klinkt echt heel erg leuk! Ook best wel zwaar! Heb je mijn mail al gelezen? Heel erg veel plezier in Brest! En op de boot natuurlijk.

Kuss' Myrte

tante frouwk

lees ,dat het goed gaat /wij zitten in de mist en jullie hopenlijk in de zon /jullie moeten een hoop werk doen /als je ierug bent kan je moeder de werkster wel ontslaan /jullie ook nog tijd om te ler/groen?de Mac is favoriet bij jullie /geniet er maar van /groeten tante frouwk

janny Takkenkamp

Ik meende dat ik al een berichtje had gestuurd.Van je vader alles gekregen.Wat leer je veel zeg.De moeite waard.Gr Oma

Ron, Karin & Gwen

Hee die Anna, hoe gaat ie? Heb je al zeebenen? Als je weer terug bent kun je geen Mac meer zien denk ik.
Have fun

Jenny Lagerwaard

He Anna!

Ik weet niet of je me nog kent, haha, maar ik kwam plotseling op je site terecht, en vind het echt zo leuk wat je gaat doen, ik wens je heel veel plezier nog, en probeer al je reiverhalen te lezen. Ik ben echt jaloers, haha.

Jenny

Jannytakkenkamp

Zo benieuwd hoe het gaat met je.We horen binnenkort wel van je denk ik.Alles goed hoor,ook bij je thuis.gr Oma

Hanneke Boersema

Hoi Anna,

Welkom in Tenerife, wij mutsen, hanschoenen en sjaals zoeken, brr het vriest in de nacht, en jij lekker in kortebroek en bbq op het strand, succes en op naar de grote oversteek. xxx mama

jannytakkenkamp@gmail.com

Je moeder stuurde een berichtje naar jou,maar Oma kan het niet vinden.Ik was vanavond naar de schouwburg.Ik denk dat jullie in Tenerife zijn.Morgen bel ik je moeder wel.Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhaal.gr Oma