Nederlandse Antillen

Zondag 18 december: Dag 50 Vandaag lekker een vrije dag. Lekker laat ontbeten. Best wel chill. Na de lunch kregen we nog wat mededelingen en allemaal een taak om het schip schoon te maken, want dat was eens drastisch nodig. Ik moest de wanden en het plafond in de salon schoon maken. In m'n eentje. Ik dacht eerst dat het vet veel werk was, maar dat viel opzich mee. 's Avonds nog wat spelletjes gedaan en gezellig gekletst. Vannacht om 4 uur weer wacht dus ik ga vroeg slapen. Maandag 19 december: Dag 51 Vandaag was weer een gewone wachtdag. Niet erg bijzonder. Dinsdag 20 december: Dag 52 Een gewone lesdag. Ook niet erg bijzonder. We komen waarschijnlijk vannacht aan op Bonaire :) Daar heb ik zin in ;) Woensdag 21 december: Dag 53 Vannacht aangekomen op Bonaire. Het regent... Typisch Nederlands weer ;( Tot 12 uur mochten we het Kralendijk in. Best wel leuk. Niet erg rijk. Maar wel leuk. Vanmiddag gingen we kajakken tussen de Mangrove door. Dat zijn een soort struiken die in zoutwater leven. Dat was cool :) Toen we daar naar toe liepen, moesten we helpen de natuur opruimen. Eigenlijk moesten we 10 dollar 'natuurbelasting' betalen, maar wij hebben dat geruild met dus helpen de natuur op te ruimen. Dat hebben ze geregeld zodat we bewust worden over hoe erg die vervuiling is hier op Bonaire. Nou dat was echt erg hoor! Er was echt heel veel rommel. Echt onbegrijpelijk hoe veel plastic daar ligt. Maar we mochten ook nog even zwemmen daar, dat was wel leuk. Donderdag 22 december: Dag 54 Vandaag hadden we een rondtoer door Bonaire. In een bus, gingen we rond rijden. Het was best wel leuk. Hele aardige gids. We stopten bij een park vlak bij de zee. Die golven waren daar hoog! Poeh hè! Dat komt omdat de passaat vanaf daar het land inwaait. Dus die golven breken daar voor het eerst zegmaar, dus die zijn best hoog! Best wel cool. Ik heb er filmpjes van gemaakt dus ik zet die er binnenkort wel op als ik tijd en internet heb. Toen zijn we terug gereden. We gingen langs de 'Albert Heijn'. Dat was wel vet. Het heette Van Den Tweel. Maar het was gewoon een AH, er waren allemaal Euroshopper, AH huismerk enzo. Dus daar hebben we even weer ingekocht. Toen naar de boot gereden. Toen we op de boot kwamen, gingen we direct zeilen zetten en toen voeren we weg. Op weg naar Curaçao! Vrijdag 23 december: Dag 55 Vannacht op Curaçao aan gekomen. Dat was rond 9 uur, we mochten nog even de stad in. Dat was wel leuk. Het was kerst inkoop avond. Het was heel gezellig. Overal muziek en het was heel druk en gezellig enzo. We hadden vandaag nog school, maar dat is omdat het nu kerst vakantie in Nederland is, dus dan kunnen we veel inhalen. Vandaag een scheikunde toets gemaakt. Na de lunch, dat aten we trouwens in een soort afhaal café iets. Heel apart was dat. Ook wel cool. En lekker eten. Maar na de lunch mochten we tot 11 uur de stad in blijven. Heel leuk is Willemstad. Echt een leuke stad. Ik heb een hangmat gekocht. En wat souvenirs. Weer wat geinternet en gewoon wat chill op terrasjes enzo gezeten. 's Avonds toen we weer op de boot kwamen nog even wat in de salon gezeten, maar ik ben best moe, dus ik ga nu slapen. Zaterdag 24 december: Dag 56 Vanochtend gingen we naar het slaven museum. Was best indrukwekkend, die martelwerktuigen enzo. Best wel interessant. Terug op de boot gingen we lunchen en daarna mochten we de stad in. We zitten nu op een terrasje met internet. De afgelopen dagen waren heel erg leuk! Ik heb echt genoten! Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en een heel gelukkig 2012!!! Anna

tante frouwk

wat fijn zeg dat je weer iets van je liet horen. oma is bij tante frouwk met de kerst en ook oud en nieuw.je ziet veel zeg en een hele belevenis.ook voor jou hele goede dagen en dan zonder kerstboom denk ik gr van oma en tante frouwk.

tante frouwk

prachtig al die landen te zien /hele fijne dagen /geniet van alles tante frouwk

Myrte

WOUW!! Dat klinkt echt heel leuk. Jullie gaan best snel eigenlijk, jullie zijn nu al bij curasao. Ik ben nu bij mijn opa en oma en we hebben gister kerstdiner gehad, was heel gezellig, heb je mijn maile enzo eigenlijk al kunnen lezen?? IK wens je heel veel plezier en een gelukkig nieuwjaar!! Veel plezier!!

Xxxxxxxxxxxx

Els van den Berg

Dag Anna,
Wat leuk om steeds jouw verhalen te lezen! Hoe hebben jullie de kerst gevierd? Ik weet nog dat het best vreemd kan zijn om kerst te vieren in een land met tropische temperaturen. Of regende het ook op Curaçao. Wij hebben daar nog gewoond en Silke is er geboren. Leuk die herkenning. Ook ons viel trouwens dat vele afvalplastic op. Aan de noordkust ligt zelfs een baai dat naar het afval genoemd is: plasticbaai... Geniet van de kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar! Groetjes van Frank, Jelle, Silke en Douwe

manon

heey Anna! Super leuk om weer wat te lezen :) Zoals Myrthe al zijn hier boven, jullie gaan best snel haha nu al bij Curaçao! Heel veel plezier daar!

dikke knuffel,
Manon